Najwięksi producenci substancji zapachowych 2021

Chyba wprowadzimy tą rubrykę na stałe.
Nie wiem jak Was, a mnie bardzo interesują zmiany zachodzące w branży zapachowej.

Pozornie od 2020 roku nic się nie zmieniło. To dlatego, że ostatnio przedstawia się cztery największe firmy (Givaudan, Firmenich, IFF, Symrise) oraz wszystkich pozostałych. Zmiany zachodzą natomiast na drugim szczeblu – “średnich” gigantów branży, a jest ich tak samo dosłownie kilkoro:

Takasago jest głównym producentem zapachów dodawanych do spożywki. Siedziba spółki znajduje się w Japonii.

Mane – francuska firma, jedna z pierwszych korporacji globalnych na świecie zajmująca się zapachami do spożywki i kosmetyków. Może być uważana za założyciela tego segmentu rynku.

Robertet – tej francuskiej firmie udało się wymyślić najbardziej unikalną linię produktów. Podstawowe wartości pozostają niezmienne – wysoka jakość i oryginalność tworzonych produktów.

Sensient tworzy i dostarcza najbardziej unikalne zapachy, stawiając przy tym na młodzież. Zajmuje się wszystkim, od niestandardowych dodatków do żywności i napojów, barwników, powłok farmaceutycznych po preparaty kosmetyczne i środki higieny osobistej. Sensient może pochwalić się najszerszą gamą produktów ze wszystkich firm w segmencie.

Hasegawa jest dobrze znaną marką na rynku ze względu na swoją innowacyjność i zróżnicowanie produktów. Firma powstała jakieś 15 lat temu w Japonii, rok do roku pnie się co raz wyżej w wyścigu największych producentów substancji zapachowych świata.

Huabao to jeszcze jedna młoda firma, tym razem z Chin. Swoją działalność prowadzi głównie na rynkach spożywczych i tytoniowych. Firmie udało się zdobyć miejsce na tej liście dzięki najnowocześniejszemu działowi badawczo-rozwojowemu, który od początku zdobywał wiele nagród w konkursach innowacyjności.

Na szczególną uwagę zasługują upadek firmy Frutarom – do niedawna nr 7 w branży – oraz atak azjatyckich firm na wierzchołek pachnącej góry.

Na koniec pokażę Wam grafikę, która wielu może zszokować.
Intuicyjnie myślimy, że większość substancji zapachowych trafia do segmentu związanego z perfumami.
W rzeczywistości perfumy (segment fragrance) znajdują się na szarym końcu aromatycznego koła:

2 komentarze

  1. Bardzo ciekawe zestawienie
    Naprawę jestem zdziwimy, ze spożywka i chemia maja taki udział. Jednak okazuje się ze perfumy są tak jakby przy okazji.

    • dokładnie.
      nie zdajemy sobie sprawy jak dużo składników do perfum trafia po udanej karierze w spożywce 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.