Wywiad z pasjonatem sprzedającym perfumy

Ludvik proponuje przeprowadzenie wywiadu z iperfumy, czekamy na pytania

Autor artykułu: Ludvik

Niczym wolny elektron, krążąc po internecie, forach internetowych, szukając informacji o zapachach i ich twórcach, postanowiłem wykorzystać zebraną wiedzę i zacząłem chodzić po perfumeriach stacjonarnych. Jak każdy początkujący perfumiarz, chcę przetestować i przeanalizować chyba wszystko co jest na rynku 😉

Oprócz analizy zapachów, nurtował mnie jeszcze jeden temat.
Jaki?
Często czytając opinie użytkowników pewnych portali, forum facebookowych natykałem się na opinię, iż doradcy w perfumeriach na niczym się nie znają i są z przysłowiowej ‘łapanki’. Jako, że jestem człowiekiem bardzo otwartym na świat, nie sugerującym się opinia innych osób, lubiącym testować wszystko ‘na własnej skórze’ postanowiłem przeprowadzić małe śledztwo. Musze wspomnieć, że jestem szczęściarzem, ponieważ dość szybko udało mi się znaleźć pasjonata, który sprzedaje perfumy. Ta osoba naprawdę zna się na rzeczy.

W ty momencie pojawił się ciekawy i nietuzinkowy pomysł. Zaraz po nim padło pytanie, czy to już było.
No właśnie nie, ponieważ kolejną rzeczą, którą zauważyłem jest to, że do tej pory nie odnotowałem nigdzie wywiadu z pasjonatem, który sprzedaje perfumy. Skoro spotkałem się z wieloma negatywnymi wypowiedziami, chciałbym rzucić nowe światło na pewne sprawy. Z drugiej strony, warto też docenić takie osoby.

Kolejną sprawą jest to, że można dowiedzieć się co ‘kręci’ kupujących. Jakie komercyjne zapachy najlepiej się sprzedają. I np. jako warsztat, spróbować zrobić coś komercyjnego. W mojej głowie pojawiło się parę ciekawych pytań, lecz nie chciałbym robić tego sam, ponieważ twierdzę, że my razem mamy o wiele większą siłę. Więc zwracam się do wszystkich abyście podzielili się ze mną swoimi doświadczeniami. A przede wszystkim podzielili się pytaniami, jakie zadalibyście tej osobie. Co chcielibyście usłyszeć? Czego mam się dowiedzieć? W niedługim czasie zamierzam przeprowadzić wywiad z pasjonatem pracującym w firmie IPerfumy oraz napisać artykuł na Perfumecraft.

Czekam na komentarze/opinie

6 komentarzy

  1. Skoro to pracownik iPerfumy, to pewnie najcenniejsza byłaby jakaś informacja o tych ich tajemniczych, nieoficjalnych sieciach dostawców. Podejrzewam, że jako szeregowy sprzedawca nie ma dostępu do takich informacji, no ale skoro jest też pasjonatem, to domyślam się, że samego go to mogło ciekawić i może udało mu się jakoś wybadać temat.

  2. Pytania ode mnie:
    – kto wg Pana kształtuje rynek – producenci czy odbiorcy? czy powstawanie nowych zapachów jest spowodowane trendami wśród klientów perfumerii, czy odwrotnie, to producent narzuca trendy?
    – jakie zmiany w trendach i strategii zakupowej klientów zaszły w ciągu ostatnich 10 lat?
    – jakie są Pana prognozy zainteresowania klientów na najbliższe 10 lat?
    – jaki był najdziwniejszy zapach, który udało się Panu sprzedać?

  3. Dzieki! Czekam na więcej pytań 🙂 Mam nadzieję, że każdy dołoży coś od siebie aby rozwinąć PerfumeCraft 😉

  4. Ja jestem ciekawa, czy dostają cynk o wycofaniu jakiegoś zapachu i czy wtedy sprzedają taniej, czy chomikują 🙂

  5. Ludvik to świetny pomysł zajrzeć na rynek perfum od ” kuchni” , no może “bufetu” , bo”kuchnie” mieszczą się w innych miejscach. ?
    Mam tendencyjne pytanie :
    Jakie zapachy sprzedają się najczęściej, a jakie najrzadziej? Czyli co jest modne, popularne obecnie, a co mniej modne.
    I proszę o jakąś anegdotkę .
    Wspomnienie zabawnej sytuacji, lub prośby klijenta .

  6. Moje pytanie będzie poprzedzone małym wstępem – czytałam kiedyś książkę o psychologii i biologii zapachów, w rozdziale o sprzedaży perfum i problemach z tym związanych, była wzmianka o tym, że w Anglii używanie określenia “kwiatowe” w odniesieniu do perfum powoduje negatywną reakcję klientek w stylu “nie lubię słodkich perfum”. Do tego “kwiatowe” kojarzy się ze starszymi paniami na popołudniowej herbatce, staruszkami kupującymi pachnące kwiatami saszetki, które wkładają do szaf. Moje pytanie – czy jest jakieś określenie zapachu , na które polscy klienci też reagują w negatywny sposób?
    Kolejne pytanie – jak ocenia poziom wiedzy doradców w perfumeriach?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.